Bli bedre kjent med våre verdier

I Activepeople mener vi at et godt verdigrunnlag er et smart styringsverktøy. Vi er stolte av visjonen vår «Vi skaper energi» som vi sammen jobbet oss frem til for mange år siden. Den mener vi er god enda. Mye har skjedd siden vi sammen avklarte hvilke verdier som skulle prege Activepeople i alt sitt arbeid.

Med flere nye på laget, et industri 4.0 som fører til en høy endringstakt og for å skape et eierskap hos alle medarbeidere i Activepeople kjørte vi i gang en «verdirefresh».

 

«Verdirefresh» er noe vi har gjennomført hos en rekke av vår kunder. Mange virksomheter har et sett med verdier som ikke lengre passer til virksomheten, eller som medarbeidere ikke har noe særlig eierskap til.

 

Når vi gjennomfører denne metoden tar vi utgangspunkt i eksisterende verdier og setter de opp mot selskapet strategi hvor vi gjøre en enkel analyse for å ta en avsjekk på at de forsterker konkurransekraften til virksomheten. Vi inviterer til workshop hvor vi jobber sammen med den viktigste ressursen: medarbeiderene.

 

Vår egen interne prosess startet med felles møter og workshop. Etter å ha jobbet oss frem til valg av verdier hadde vi som oppgave å gi de innhold. Fordi alle medarbeidere i Activepeople i 2018 gjorde en fantastisk innsats for å skape svært gode resultater dro vi tur til New York. Vi hadde to ambisjoner med turen, 1: si takk for skikkelig god jobb, og 2: bli et enda bedre team.

  

Vi brukte team-delen i New York til å kombinere opplevelser, lære mer om sterke merkevarer og til å jobbe med innhold i verdiene våre.

 

Når en er heldig å få kombinere en fottur i hva noen kaller verdens mest inspirende by og se på ulike transformasjoner så gir det en ekstra dimensjon når en skal reflektere over verdiene.

 

Hva ble resultatet?

Gjennom konkurranser, samarbeid og kultur, teater og matopplevelser tror vi at vi er blitt et enda bedre lag som sammen kan leve opp til våre verdier som skal prege alt vårt arbeid både internt og mot kunde.

 

Arbeidsglede:

Vi er gode på faget vårt og inspirerer både internt og eksternt.

 

Mot:

Vi våger å utfordre og liker å bli utfordret.

 

Tett på:

Vi får jobben gjort og er tilstede for våre kunder, kandidater og hverandre.